Movember.

I den vanliga kalendern står det November. I många killars kalender har en bokstav blivit utbytt. November har blivit Movember.
 
Kort kan ja berätta att Movember-kampanjen startade 2003 i Australien. Kampanjen går ut på att män (och kvinnor) runt i världen bes odla mustasch hela november månad. Genom detta hoppas man på att få samlat pengar och uppmärksamhet till frågor om mäns hälsa. Speciellt till forskning om frågor som ännu är obesvarade och endast till ytan forskade. Kampanjen kombineras alltså av en allvarlig och en humoristisk del.
Just perfect!
 
Att odla mustasch tycker jag inte direkt de finaste man kan göra, kanske fö en äldre gubbe kan mustasch passa, men absolut int fö en teini som mig. MEN, för att stöda tanken hoppade jag på. Framtiden får visa ifall ja täcks ha mina kalapuikkona hela månaden elle int, speciellt morgondagen då ja ska ti skolan gör mej en aning osäker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0