Tonis Tipshörna episode 2

Denna gång handlar mitt tips om föreläsningar... speciellt skitlånga. Sitter själv nu på en föreläsning som ha börja en timme sen, o som ska hålla på ännu i 2 timmar.. ÖRK!
Ämnet e egentligen intressant, kursen heter "perspektiv på funktionsnedsättning" och tycker att varje blivande klasslärare borde gå kursen, åtminstone första föreläsningen. Nå, man sku ju kuna säga att varje människa borde gå första föreläsningen, eftersom dee så hemskt att se nuförtiden även äldre människor som förhåller sig till funktionshindrade människor med fördomar.
Men om föreläsningen e tråki, va kan man gö fö att int tråka ihjäl sig?
De bästa vore ju att sitta stilla, lyssna noggrannt och göra anteckningar. Men personligen klarar jag inte av att sitta 3h stilla me 100% fokus. Diagnos för ADHD har jag inte, men nu som då så händer det sig att ja bara tappar koncentrationen..
Här följer några saker som man kan göra om man tappar koncentrationen, eller konstaterar att föreläsningen inte har något vettigt innehåll..
1) VIRHEVISA! Min personliga favorit för tillfället. http://alypaa.com/pelit/virhevisa
2) Facebookka. Classic! Dock kan pinsamma stunder uppstå ifall man glömt lägga datorn på ljudlöst och chatljudet råkar överraska.
3) Läsa tidningar på internet. Goal.com och Hbl.fi rekommenderas.
4) Som fjärde tips hänvisar jag till mina iaktagelser av min kamrat Stefans sätt att hänga med på föreläsningarna. Gubben brukar nämligen spela på CoD4 på sin dator. Snitsigt. Undra vad föreläsaren skulle tänka ifall han/hon märkte.? Nätt ändå att kolla på. :)
5) Som sista och bästa tips skulle jag ändå råda dig att inte ta med datorn me på föreläsningen. Eller joo, dee smidigt att skriva notes, men koppla int ti internet!
Ha nu fått ventilera o ta psykisk paus från maratonföreläsningen. Måst väll försöka snappa upp koncentrationen pånytt.
l8r!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0