Sermanpå.

Äntligen jullov. Äntligen!
Vet int varför, men de känns var eviga vinter att jullovet kommer mitt i prick. Att man int sku ha orka en enda da mer. Så va de åter dehä åre, fastän mängden uppgifter va nu int nånting jämfört me förra åre.
 
Förutom att de känns skönt att få vila så ede också nice då man får vila me gott samvete! Okej, att vila o ta de lugnt e aldri fel, men inför jullove ha man oftast bruka stressa ihjäl sig me skoluppgifter o efter en lyckad slutspurt ger mitt samvete också lov att koppla av allt annat än chill! Som person e ja sån att ja har svårt att helt och hållet vila ut ifall ja har någo uppgifter som borde göras, vilket kanske ibland e en dåli egenskap fö uppgifter har man ju allti att göra, men å andra sidan ede sen jätteskönt ti få koppla av när man vet att allt e gjort.
 
Dehä jullove arbetar jag inte, vilket ja nu märker att e otroligt skönt. Fick jullov från skolan en vecka sen, men denna dag e den första som ja int har nå extra ti göra, bortsett från att ja förd bilen ti reparation på morne. Så morondan blir officiellt den första morgonen då ja tänker sova så länge ja får sömne.
 
Fö min del blir jullove alltså o handla om att försöka vädra hjärnan från allt som handlar om skola och arbete. Spela myki allt, håki, futis, futsal, säbä mm. Och förstås att va me familjen o vänner! Perfekt gameplan me andra ord. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0