Depression

Ska dela med mej en dröm som ja had förrförra natten. De va nämligen så att i drömmen fanns endast en simppel skenario, men den va väldigt stark.
I drömmen så jag en liten pojke, ungefär i lågstadieåldern. Pojken såg annars helt normal, men märkte att hans armar var fulla med ärr. När jag närmare såg på hans ansikte och ansiktsuttryck märkte jag att han inte kunde må bra. Då ja insåg att pojken är otroligt deprimerad och dessutom skär sig själv, gick ja bara till honom, tog honom i min famn och gav honom världens största kram. I hans öra viskade jag samtidigt att "Du är älskad!"
Efter att jag kramat honom och sagt föregående mening till honom såg jag på honom att all hans ångest fo genast iväg. Pojken steg upp och började springa glatt på det gröna gräset. Tårar fyllde mina ögon och jag vaknade.
Med en klump i halsen funderade jag en stund på morgonen över drömmen.
Det finns otroligt många personer runt om oss som är deprimerade. Redan att se på statistiken deprimerade och personer med ångest över livet får en att bli lessen. De skär riktit i hjärtat då man ser folk som inte känner sig älskade, eller över huvudtaget har någon känsla av hopp för framtiden.
Vill uppmana dej att se dessa människor. Lägg märke till dina vänner/bekanta som du vet att inte mår bra. Alltför ofta går vi bara förbi och tänker att någon annan kan likaväl hjälpa personen. Låt oss ta hand om varann! Man behöver inte heller någon speciell utbildning för att kunna hjälpa sin nästa. Var ett stöd och lyssna, det finns en anledningen till varför vi har två öron och en mun - för att kunna lyssna dubbelt mer än tala. :)

Kommentarer
Postat av: mäxä

Asiaa.

2012-04-06 @ 01:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0