Good old times

Igår hade vi en fest för tutorerna, som vi tillsammans med en liten planeringsgrupp kokat ihop. Festen var avsedd för förstaårets klasslärarstuderanden och våra tutorer. Temat för vår fest ser ni från rubriken: Good old times!
Syftet med temat var att väcka nostalgiska känslor, eller påminna om något från dåtiden. Deltagarna var utklädda, var och en efter sin egen tolkning. De flesta liknade ändå en spice girl eller prinsessa. Själv var jag utklädd till en finländsk turist. Till min utrustning hörde sandaler med högskaftiga strumpor, midjeväska (obviously), hawai-shorts, dorky t-paita, dorky lippis o solbrills.
Tanken med min outfit var att nostalgisera kring de första resorna till Kanarieöarna. Men kom efter en stund att tänka på att finlänska turister har inte ändrat på sitt utseende sen dessa första resor - sorligt nog, så min outfit fick vara oberoende av tiden.
På programet hade vi lekar som säkert varenda människa har nångång lekt under sin barndom t.ex. mete o stolleken. Som musik hade vi sånger som kan klassas som `Oldies but goldies´. Herrlit att bonga sånger som varit på topp på 70-, 80- o 90-talet.
För övrigt tycker jag att festen var riktit lyckad, plus fö att lära känna andra k1:or. Gillar verkligen fester som hålls på skolan, eftersom det är smidigare att funder me folk o lära känna varann, snacket försvinner int i musikflöde liksom i barerna. Mera sånt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej och vad kul att se att du tolkar den finländska turistens outfit nästan samma som jag gjorde på den senaste maskeraden jag var på! Det fantastiska med den finländska turisten är att finländaren aldrig hinner tröttna på shortsen som införskaffades för x antal år sedan eftersom de används så pass sällan, så de bra duger på semesterresan år efter år. Och turist t-skjortan är ju ett måste, så att alla ser att man nog varit utanför rikets gränser ... ;) H. Ida S.

2012-04-21 @ 13:29:31
Postat av: Toni

Haha! Sant de du säger. Genom att köpa en paita där de står "Islas Canarias" och där en kamel smajlar brett kan man intala sig själv att man nog är en internationell människa och har en bred världssyn :D

2012-04-22 @ 18:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0