90min well spendend!

Hade ida mitt livs kanske mest slaka gymnastiklektion. Under ett 90 minuters orienteringspass laga ja 4 gånger nytt rekord på Stefans angry birds, o sovde en timme i bilen. Läraren ville nämligen inte ha mej med ti skogen då ja har kryckona, fast ja nog va inställd på att va me på orienteringen. Så ja stationera mej i bilen i en vågrät ställning me jackan som kudde.
Under min intensiva gymnastiklektion gick ett antal människor förbi bilen, glasen va ju så imma att ja såg folket genom ett litet hål, men folket såg inte mej. Förberedde mej fö att slå i tutan då nån gick nära bilen, men förverkliga int planen eftersom ja int vill att de står på nåns gravsten "Hjärtattack orsakad av Toni Wentin".
Kul vade ändå då en dagisklass passera förbi o råka just stanna där framfö bilen. Dagistanten titta på en bil 3sek o fråga av nån annan att "tiedätkö mitä tää kala meinaa? Se on se helluntalaisten ja uskovaisten merkki". "Applåder" tänkte jag. Skoj vade också då en liten flicka lade märke på att ja låg i bilen me luvan på huvudet. Hon stirra på mej, jag vinkade ti henne me ett leende på ansikte, o flickan gömde sej bakom tanten. Efte några sekunder kukka hon bakom dagistanten, me ett stadigt grepp om tantens jacka. Ja vinka ti flickan igen o hon gav ett leende tillbaka o gömde sej hastigt pånytt. Dehä upprepades några gånger innan di fo iväg, o då di gick iväg gick flickan nästan baklänges fö att fundera va de va fö nå mysko gubbe som låg i bilen o vinka ti henne?!?
Småbarn e fantastiska! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0