Weekend in Vasa

Fiint me veckoslute i Vasa. Gillar faktist denhä stan, eller åtminstone idén att så småningon lite växa upp o böri på ett "eget" liv. Ha börja lite si på mitt liv i Kokkola att dee de som min mamma o pappa ha byggt upp, bortsett alltså vänrelationerna o de. Förstås e man ju en del av de o komme också alltid att vara en del av familjen, men pånågivs vill ja själv också ha nånting likadant i framtiden. O dee väll svårt att nå ifall man klämmer sig alltför hårt fast där hemma. Alla har ju sin egen tidtabell när dee dags att börja lite lösgöra sig från de trygga där hemma, o ja har lite haft såna funderingar på sistone att nu sku de så småningom va min tur.

O på samma sätt som de finns årstiderna, vilka kräver förändringar  i vardagen, t.ex då det blir vinter byter man till vinterdäck, tror jag också att då Gud börjar med ett periodsskifte i våra liv behöver vi göra en del förändringar. Jag tror att jag skulle ha väldigt svårt att trivas i Vasa på det sättet ja gör nu, ifall ja sku ba studera här o fa på veckosluten hem ti Kokkola fö att leva mitt sociala liv där. Tror att förändringar ibland kan vara väldigt utmanande, speciellt nu då man flyttar hemifrån, man ha ju levt många år hemma o byggt upp sociala nätverk o rutiner där. Nu ede lite så att man måst börja från scratch, int nu helt men ganska nära ändå. Förändringar e int helle någå dålit tycker jag, dee ju då som vi växer upp o lär oss nya saker. Obekväma situationer e ju helle int någå som folk gillar så myki, men då de kommer en obekväm situation ede bara att lägga tutten i munnen o växa upp.
Blev väll en aning flummit dehä, men hoppas du fösto någå va ja fundera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0