Buu-klubben

Skön da i såkas vildmarker ida. Läste bok utomhus me barnen. Elle, nå bååna läst ege bok o ja sola. Måst ju börja ta med shorts, handduk o nå bra bok me ti arbete ifall de inträffar mera likadana dagar.
Börja dessutom idag me futisklubben. På måndagar har ja två 45mins pass på eftermiddan o på torsdan en. Skönt ändå att didä timmarna inträffar så att behöver ba va 1h längre i skolan än ja nu hittills ha haft. Dessutom får man dubbellön fö klubbtimmana så de passar också helt bra.


Vaffö nu rubriken va om en annan klubb så tänkt ja dela me mej ett fiint barndomsminne.
Minns int for sure på vilken klass de va. Antingen vade på ettan elle så på tvååan. Eniveis så bodde vi i vasa då.
O ja had för mej att skicka en teckning ti BUU-Klubben! Ni kommerihåg dedä barnprogramme men dendä noobiga stämpeln som studsa allti hitådit. Osen had di allti BUU-klubbens julkalender varje vinter.
Hursomhaver skicka ja en teckning diit, i hopp om att di sku visa den i tv:n såklart. Had rita en ishockeymålvakt, o minns att ja va nöjd me teckningen.
Sen kom mornen då teckningen sku visas i teckning OM den sku visas. Jag i min spiderman-pyjamas framfö teeveen me fingrana i kors o nervositeten på topp.
O TADAAA! Där kom den! Smajlet på lill-tonis ansikte steg ända ti öronen. Men lika snabbt sjönk den också. Kommer alltid att minnas sekunderna, då programledaren tog min teckning, visade den mot kameran, och sa "Här har 7-åriga Toni ritat en bild av en ishockeymålvakt, kanske han tänker bli ishockeymålvakt då han blir stor". "NÄÄÄÄÄÄ" va min reaktion. O föstås lapsenlogiikalla tänkte jag att "nå int ha ja ju aldri ens tänkt på att bli målvakt". Men hu sku dendä gubben ha kuna veta de?
Såklart han borde ha veta de, int betyder de att man vill bli målvakt ba fö att man ritar en.
Va ju sådä halvt confused. Men förlät nog mannen efter några minuter. Var ju stolt eftersom min fina teckning hade visats på tv runtom hela världen. Dessutom fick jag en rund plomssa me dendä sveittåga stämpeln på.

Måst ännu visa mitt medlidande fö en vän, vars teckning aldrig visades på programet. :( Måtte såren läkas och må teckningen med lejonet eller giraffen ännu dyka opp i rutan nån vacker dag.


Skön betå:


Bless!

Kommentarer
Postat av: lejon-tecknaren

en da Toni, en da komme den ännu visas! fingers crossed! ps, tack fö att du deltar i sorgen

2011-05-10 @ 15:57:57
Postat av: chrisbe

Varför har ja en känsla av att lejon-tecknaren e Ellen?

2011-05-11 @ 10:12:14
Postat av: tonts

government secret

2011-05-12 @ 19:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0