Opera/100

Igår va ja på opera fö fösta gången i mitt liv. Elle e nu int helt säker om de va andra. men de kvittar, en av de första ändå.
Biljetterna dit kostade 60e....... Men ja slapp gratis eftersom alla som varit och arbetat där fick 1+2 gratisbiljetter. En fö sej själv o två pers att ta messej. O normalt e ja int så superentusiastisk about opera, men kanske de hör till att man nångång vari på en. Lite allmänbildning iallafall. Dessutom kan ja ju ha lite nytta av de ifall nån frågar någå om operan i stan på bostadsmässan, så kan ja ju lite berätt hudan den va.
Föreställningen tycke ja att va rikti ookoo. Visst int rikti va ja sku fövänta mej eftesom ja int minns att ja sku ha vari på en förr. Men alla vet ju va opera går ut på. Tjocka tanter ropar höga toner elle va?
Förutom sjungase så had di också en akrobatflicka som gjo fina temppuna, o en gubbe som lekte me elden o had sej. Rikti trevlit så de va lite omväxling.
Jaa sen förresten så tog operan 3,5h♥
Så ifall ni tänkt fa o tsiiga på den så var beredda att ha bortdomna ben!
HEJ förresten, dehä e mitt blogginlägg nr.100! :D
Häftit.
E väll ganska så nära ett år som ja ha blogga.
O här får ni se ett utdrag ur mitt första inlägg:
"Min vilda gissning är att jag får ihop 2-3 inlägg under ett par månader, o sen deletar jag hela bloggen.. men de återstår ju bara att sii :)"
Jebou, Guds frid peeps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0